Nelson utvecklas i hoppningen

 
 
För mig o Nelson går hoppträning framåt. Har nästan bara hoppat 20 cm med han då han hade en period då han bara ville putta ner bommarna direkt det var lite högre. Jag tolkade det som att han helt enkelt inte ville hoppa högre så vi har kört med 20 cm ganska länge så att han inte ska ledsna på hoppningen.
Förra veckan när han var ute o skutta på gården så såg jag att han hade riktigt mycket energi i sin lilla kropp. Jag la fram bla det här hindret på 20cm som (2 bommar) o han hoppade över det utan problem. Det kändes som rätt tillfälle att testa 30cm (3 bommar) så vi körde på det. Jo men jäklar, han flög över som om han har gjort det tusen gånger tidigare! Super duktig liten kille jag har. Nu ska vi bara fortsätta på att träna i olika miljöer så är han nog redo att tävla i lättklass där hinderna är max 30 cm höga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0