Löördag

Kommer vara trött idag. Igår blev det att cykla fram o tillbaka till stan igen. Kom hem typ vid 20 i två inatt o nu ska jag upp o jobba igen. Som tur är så har jag bara 4 timmar idag:) Sedan blir det troligtvis festivalen en stund, Darin kommer ju;) :P Sen lite fest ikväll. Blir nog väldigt nyktert eftersom att jag har jobb imorgon igen:)

Ha en bra dag!

En perfekt ledig dag!

Har haft en så sjukt bra dag idag! Stan med Anna, shoppade lite kläder o åt souvas eftersom att stadsfesten nu har börjat. Sedan fortsatte jag gå på stan med Sanna en liten stund innan vi for hem till henne för att fixa naglarna, prata, äta Ben&Jerrys o se film. Kvällen avslutades med ett pass på gymmet. En perfekt ledig dag!

Imorgon jobb, så nu ska jag sova!
Natti

"Att göra" lista

Det blev ändå en rätt så effektiv dag igår. Fick 2 st punkter strukna från min "att göra" lista. Ibland måste jag skriva såna för att verkligen ta tag i saker, kan vara rätt lat när det gäller saker:P Ringde tandläkaren igår vid 13 tiden, fick en tid redan en timma efter. Perfekt! Var bara där o skrapa bort lite tandsten o fick en tid i Augusti för en vanlig undersökning:) Handlade, städade lite o diskade.

Cykeln förövrigt som jag köpte var jag o lämna tillbaka. Alldeles för ranglig för mig. Vill ha en ordentlig cykel när jag ska cykla så pass långt. Så när jag fått pengarna tillbaka for jag in till stan o köpte en helt ny istället. Lika bra, då har man garanti på den o vet att den håller (troligtvis) ett väldigt bra tag. Den var inte helt monterad, så håller på att bygga ihop det sista:P Så idag blir det ett besök på clas ohlsson för att köpa cykelpump, korg o lite verktyg jag behöver:) Tråkiga men behövliga saker.

Nu blir det att göra iordning sig för dagen för idag ska jag nämligen möta upp Anna på stan o luncha o säkert för lite shopping:)

Grekisk sallad & promenad runt i stan

Åt den bästa grekiska salladen som jag nån gång har smakat. Kanske var det oxå för att vi inte ätit frukost o var så hungriga:P Åt glass, strosa omkring, hittade en lite marknad där Anna köpte färsk annanas o jag köpte jordgubbar. Myys!

Cykla in till stan

Jeansjacka från H&M

Igår blev det en hel del träning för min del. Cyklade med Sanna in till stan för att gymma, där det blev ett bra pass för ben/rumpa o bröst. Sedan blev det jobb för min del till 00.30 på natten o då var det bara att cykla hem igen. Vet inte exakt hur långt det är här från hamn till stan, men ca 1,8 enkel väg. Såå ja det blev en hel del motion igår:P

Idag är jag ledig, planerna som var för idag blev inte av så jag ska nog bara vara hemma hela dagen. Fixa lite saker o bara pyssla om här hemma. Kanske att jag orkar åka in till stan sen för ett gympass, vi får väl se:)

Leeedig dag!

Så skönt med en ledig dag!
Maggan ska komma om en stund o innan dess tänkte jag hinna med lite tvätt, disk o såna där tråkiga saker som måste göras. Sen ska jag troligtvis vara o hämta en cykel, om den är funktions duglig såklart, men det tror jag:P Har som inte så mycket mer planerat idag förrutom att jag o Sanna ska o träna ikväll, o så hoppas jag på lite solarium;) Tyvärr så måste man fuska lite när man jobbar varenda soliga dag...

Inge jordgubbar o grädde på midsommar

Midsommarfirandet blev inte av för min del. Jobbade till kl 18 o sedan hade jag o Maggan tänkt handla nå kött o laga något gott o även jordgubbar o grädde som efterrätt, det är ju ett måste på midsommar. Haha, men vi hade inte tänkt så långt så vi hann aldrig handla:P Så jag vi tog det vi hittade hemma hos Maggan, köpte lite godis o la oss framför tvn (där jag sov i princip hela kvällen). Sedan gick vi o la oss redan just efter kl 12, men utvilade var vi då på morgonen:)

O så har det varit suuuper fint väder både igår o idag, o jag har ju oturen att jag jobbat hela dagarna. Ser heller inte ut som om denna värme kommer fortsätta... Synd:/

Men ikväll efter jobbet var iaf jag o Sanna jäkligt duktiga o tog oss ut på en springtur här runt hamn. Såå skönt, älskar att vara ute soliga sommarkvällar. Känslan är underbar!

Nu blir det att dunka lite musik, ta en dusch o sedan kanske ta o städa lite innan det är dags att sova:)

Lite partymusik

Cykel & Körkort

Sov hos Maggan inatt, alltid mysigt att ha sleepover med tjejerna. Dock så skulle vi båda upp o jobba imorse, men vi hann ändå med en del tjejsnack;)

Efter jobbet blev det då middag med Sanniii o sedan var vi hurtiga o begav oss till gymmet. Blev ett ordentligt pass för ben/rumpa o bröst:) Man mår verkligen så sjukt bra av att träna!

Är förövrigt på jakt efter en cykel, skulle behöva en väldigt snart. O har även funderingar om man kanske borde ta tag i körkortet? Skulle vara skönt att få det bortgjort, samtidigt som det känns jäkligt dryygt:P

Sova nu så jag orkar med jobb imorgon,
Godnatt!

Gamla stan - Rhodos

Första kvällen bestämde vi oss för att besöka den gamla delen av Rhodos stad. Mäktigt att stå utanför borgen, man kände sig rätt liten;) Åt middag på en resturang vid namn Romeo som vi hört talas om. Blev att äta Moussaka som man måste när man är i Grekland, super gott!!

Tillbaka i stan

Idag har jag verkligen en dålig dag. Har sovit 2 ½ timma inatt, så jag tror det beror mycket på det. Även att lämna familjen o åka tillbaka till vardagen är ju inte det roligaste så humöret påverkas av det oxå... Ska iallafall försöka göra det bästa av dagen även fast jag egentligen bara vill lägga mig i min sköna säng o sova i skita i allt. Men så kan man ju inte göra när man nu är vuxen... Så det blir att göra iordning sig för jobb, handla middag o redbull så jag klarar mig för kvällens pass.

Njuter av lugnet här...

...snart ska man tillbaka till stressen.
Regn hela dagen idag så jag o mamma passade på att fara o träna. Blev kondition o sedan styrka för axlar, triceps o rygg. Var ute igår oxå o sprang med lillbrorsan cyklandes brevid. Var super skönt! Älskar verkligen att vara hemma ibland, vissa saker som finns här saknar man verkligen i stan. Tänk att gå ut o springa en kväll längst en grusväg, en enda bil som kör förbi en o doften av sommar. Låter säkert knasigt för en del, men underbart för mig!

Har pysslat om hårbollarna nu framåt kvällen. Terapi för mig, jag behöver dom, med dom mår jag så sjukt bra!
Jaa för tillfället mår jag väldigt bra. Önskar bara att jag kunde stanna här lite längre..

Godnatt!

Det var ett tag sedan

Har haft finbesök hos mig så jag har inte alls haft tid eller lust att sitta o blogga. Blev middag ute med ett gäng vänner, lite fest, sol, glass o vin på balkongen. Väldigt trevligt må jag säga!

Nu spenderar jag mina sista lediga dagar hemma hos familjen. Kom igår så har än så länge inte hunnit göra så mycket. Idag blev det iallafall en tripp till mormor o morfar där det blev lite solning (i helt fel kläder) o god mat såklart!:) Ikväll blir det bara att slappa o pyssla om kaninerna lite smått, o sedan ska jag o lillbrorsan bege oss ut på en springtur.

Lindos, den vita staden - Akropolis

Vi bokade en resa med buss till Lindos, den vita staden. En äkta turistresa:P Där red vi på åsnor upp till Akropolis och sedan promenerade ner genom byn. En riktigt varm dag o en härlig upplevelse. Besöker ni Rhodos så är detta ett måste.
Ett minne för livet!

Behöver sömn

Jag är så sjukt trött... Men ändå sitter jag uppe:P Så sällan jag hinner vara hemma o bara vara, tycker att det kan vara skönt ibland att bara gå hemma o pyssla med lite saker. Ikväll har det blivit lite städning o nu sitter jag o fixar naglarna som har sett förjävliga ut. Men nu blir dom rosa o fräscha:)

Upp tidigt imorgon!
Så nu säger jag o lillkatten godnatt

Flitiga Lisa

Känner mig riktigt flitig! Har jobbat ett långt pass o direkt jag kom hem satte jag igång med disk o mat. Så nu har jag 7 färdiga matlådor. Älskar verkligen matlådor, så praktiskt!
Snart kommer min Sannaaaa o ska sova med mig inatt:D Imorgon (om vi orkar) ska vi palla oss till gymmet innan jobb;)

Glada flickor i Grekland

Första dagen, vi var så överlyckliga att äntligen vara på plats, som vi längtat!
Åt världens godaste ceasarsallad på en resturang där servitrisen kunde riktigt bra svenska.
Njöt av det underbara vädret o bara strosade omkring.
Kan inte låta bli att längta tillbaka när man ser bilderna

En trötter...

Godmorgon alla studenter!
2 år sedan det var jag som stod i solskenet o var lycklig över att jag slutat skolan.
Hoppas ni alla får en lika underbar dag som jag hade då!

Nu ska jag traska ut o bege mig in till stan för att göra lite ärenden. Sedan blir det nog hem o sova en stund till, är trött idag. I eftermiddag blir det jobb o efter det blir det myspys med tjejerna:) Ska se om jag kan klämma in lite träning där emellan;)

Som bara vänner kan göra

Idag har lillasyster åkt hem, känns väldigt tomt... Vi har haft riktigt mysigt tillsammans, o roligt:)
Tog lite extra jobb idag, så efter att syrran hoppat på bussen som skulle ta henne hem till Tornedalen så gick jag till gymmet där jag körde 20min på löparbandet o sedan körde styrka för biceps, mage/midja. Gick faktiskt riktigt bra med tanke på att det var så tidigt på morgonen:P

Efter jobbet var jag med Anna. Vi åt vindruvor, pratade o bara myste framför tvn som bara vi kan göra:) Vi bytte även bilder med varandra från grekland, oj vad jag längtar tillbaka! En underbar resa!

Min lilla hårtuss i duschen

Foto: Ida

Tisdag - 5 Juni

For till min gamla gymnasie skola idag. Hälsade först på mina kära danslärare o sedan var det dags för Ida att göra intagningsprovet för Estetiska musik. Trodde det skulle ta längre tid, men det gick riktigt fort. Hon fick sjunga sin låt o sedan göra några övningar. Så sedan for vi till stan där Ida fick köpa sin Justin Bieber parfym som hon suktat efter länge. Vi köpte även hårfärg till henne o jag hittade en pensel som man använder för att färga håret, den är kuung!! Blev supernöjd över den:D hehe

Systrar ska ut på äventyr

Lillasyster på besök!

Nu har lillsyrran kommit hit på besök:) O idag har vi bara hunnit med en shopping runda på stan där det blev en hel del nya kläder för Ida:) Men ähh, hur ofta är hon i storstan liksom;) Hon hittade iaf avslutnings kläder som hon letade o en hel del annat:P
Sedan blev det middag på jobbet så hon fick se vars jag jobbar. Samtidigt gav vi sällskap till Sanna o Emelie. Vi hann då skratta o flamsa en hel del:P
Nu blir resten av kvällen rätt så lugn. Den ska vi nog bara tillbringa framför tvn eftersom att det blir en rätt tidig morgon imorgon.

Fortsätta med städningen

Runda o fina blåmärken efter gårdagens paintball:P Jäklar så det snärta när man blev träffad, inte sköönt! Sen kunde vi ju faktiskt haft bättre väder. Det ÖSregna o jag var irriterad över att bli så blöt o kall. Hatar att frysa.

Två sena kvällar har det blivit nu o lite sömn eftersom jag börjat jobba tidigt. Så nu känner jag mig rätt så slut. Men ska sätta igång med städningen igen, har bara kök/hall o badrum kvar. Min kära lillasyster kommer ju imorgon o då vill jag ha det fräscht o fint:) Alltid bra att få besök för då måste man städa:P

Godmorgon!

Dags för jobb o sedan p-fest:)

Fredag - 1 Juni

Ja oj, det var som ett tag sedan nu som jag skrev något om vad som händer:P

Kan väl börja med att i Lördags så samlades vi ett rätt stort gäng vänner o grillade, fikade o såg Eurovisionen tillsammans. Varje gång Loreen fick en 12a så gjorde vi vågen. En riktigt trevlig kväll:)

I Tisdags så for jag med Maggan o Sanna ner till Sundsvall för att shoppa på Ikea. Blev en del för mig o är supernöjd, även med kläderna som jag hittade på New Yorker. Lägenheten är fortfarande inte klar, men det går mot rätt håll. Bara några besök till på Ikea o kanske Jysk så är det sedan klart:) Blev en jätte mysig dag tillsammans med tjejerna! O den långa bilresan fördrev vi tiden med BRA musik, prat, skratt o gotti gott:)

Ja sen har det väl inte hänt så mycket mer.
Hade comeback på gymmet igår med Sanna o det kändes underbart!! Mindre underbart att på dom veckor man slarvat o inte kunnat träna så har man förlorat en del, men nu är vi på banan igen!

Idag är det tvätt o städ som står på schemat. Senare blir det att fara mot jobbet. Tänkte även hinna med träning idag, o blir det inte innan jobbet så blir det efter:)