Kallt både inne o ute

 
 
Vaknade upp till -34 grader utomhus o 16 grader inomhus. Höjde pannan direkt jag klev upp o tände massa ljus i hopp om att det snart blir varmare här inne!
Tycker så synd om pälsbollarna där ute när det är såhär kallt. Jag vet att dom klarar det bra, dom har massa spån o hö i buren o tjock päls så det är ingen fara, men när man ser att dom har frost på pälsen då får man ont i hjärtat. Bara att hålla tummarna att det snart blir lite mildare igen.
Det blev en spontan sovmorgon idag till 8.30 för mig då jag somnade om efter att klockan ringde 7. Jag som skulle upp o plugga tidigt idag, nå jo... Det är svårt att stiga upp när alla andra har jullov o ligger o sussar sött. Pojkarna har ganska nyligen stigit upp o karln ligger o sover än. Dom förtjänar det, snart drar vardagen igång på riktigt igen o då är det andra puckar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0