Njuter av att göra det jag vill göra

 
Jag får mina infall då och då när det gäller att skriva här på bloggen. Förut var det mer en press på mig att jag skulle skriva på bloggen, nu gör jag det när jag har ork, tid och lust för det.
Idag var det 3 veckor sedan jag jobbade min sista dag på sommarjouren för det här året. Tanken var att jag skulle jobba hela den här veckan, men istället har jag varit ledig då min bil har gått sönder och för tillfället är inne på verkstan. Det är en av nackdelarna när man bor ute på landet där det inte finns bussförbindelser, har man ingen bil då är man fast haha. Men jag njuter ändå bara av att vara hemma, på Måndag börjar vardagen för mig också med både plugg, jobb och alla andra vardagssysslor. 
Nu när jag har varit ledig har jag passat på att måla en av kaninburarna som behövdes måla, så det känns skönt att den nu är klar inför vintern. Jag har bakat vilket jag inte gjort sen i Juni. Älskar att baka men då måste jag ha tid för det, vill inte stressbaka. Önskar bara att jag skulle hinna med det oftare då det är något jag verkligen skulle vela utvecklas inom. Igår hade jag även tid att sitta o lyssna på en podd och sitta och rita i min målarbok. Det är sånt jag älskar, att göra det som jag känner för att göra. Men när man både pluggar och jobbar är det sällan man hinner eller har orken till sånt. Så jag ska fortsätta att njuta av de sista dagarna innan terminen startar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0