Från lättklass till medelsvårklass

 
 
 
 
I Söndags var det dags för tävling efter ett litet sommaruppehåll för vår del. Lillsyrran följde med som sällskap o fotograf.
Som varje tävling tänker jag att det får gå som det går.
För några veckor sedan blev Nelson jätte rädd för något, så rädd så att han sprang in i hagens staket o slog sig väldigt hårt. Efter det har han varit extra känslig för alla ljud när han är ute i sele o koppel, tänkte att det därför skulle bli samma sak på tävlingen.
Men än en gång överraskar den här lille killen mig! Han var knappt rädd för något o det gick hur bra som helst! Han kammade hem sin tredje pinne i lättklass rak som även är en uppklassningspinne. Så nästa gång vi ska tävla i rak bana blir det i medelsvår klass, spännande! Hindrena kommer då att vara max 8 cm högre och 10st istället för 8st. Märkte att Nelson blev trött i slutet av lättklass banan o ska han orka med längden på medelsvår banan så får konditionen tränas upp lite mer. Det gäller självklart för mig med för man blir trött av att tävla, speciellt om kaninen är snabb o springer genom hela banan.
Nu får vi se när nästa tävling blir. Jag hoppas att den inte är allt för långt bort, det är ju så roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0