Sista sommarlovsdagen

 
Godmorgon!
Igår hade pojkarna sin sista sommarlovsdag. Vi hade tur med vädret så efter lunch gick vi ut o var ute över 2 timmar. Plockade svarta/röda vinbär, lekte med sniglar, busade i lekparken o hade picknick. Inte långt efter att vi gått in började det ösregna.
Imorse for dom iväg till sin första skoldag. Storpojken börjar 3an o lillpojken sitt sista år på förskolan. Lite vemodigt att vardagen börjat igen även fast det kan vara ganska skönt att få in rutinerna o njuta av helgerna lite extra mycket.
Har ändrat mina pluggtider inför den här terminen för att förhoppningsvis bli extra effektiv. Tidigare satt jag o pluggade 8-16 men oftast gör man ju massa annat där emellan. Fick tips om att testa plugga 8-14 istället. Har testat det hela förra veckan o fortsatt med det nu o jag är positivt överraskad hur mycket mer man får gjort på 2 timmar mindre. Klart man vill ha fritid redan kl 14, då pluggar man ju extra hårt för att hinna med det man ska göra. Självklart finns det undantag, dagar då vi har föreläsningar eller tentaplugg o.s.v. då man måste plugga lite längre. Men grunden ska vara 6 timmar effektivt plugg!
Därför är det nu bara att gå ut till Nelson för att ge mat, fixa lite frukost till mig själv o sedan sätta mig ner o fortsätta skriva en rapport som jag håller på med då klockan snart slår 8!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0