Gårdagen - Alla hjärtans dag

Alla hjärtans dag blev inte som jag tänkt mig.
På morgonen när jag o Josefin ska till bussen så tror ni inte att jag ramlar i trappen. Med en helvetes värk i foten ända fram till Luleå satt jag i bussen o visste inte vad jag skulle ta mig till. Men när jag bytte buss så började det kännas lite bättre o jag kunde även sova en stund.
Väl hemma blev det att ringa vårdcentralen o senare på kvällen blev det akuten.
Satt där i flera timmar o väntade o var inte hemma förrän närmare halv 11 på kvällen.
Det visade ingenting på röntgen så som tur är så är det bara en rejäl stukning. Men fyfan så ont.
Idag känns det lite bättre, inte lika svullet som igår, men ändå långt ifrån bra. Ska vila foten nu ordentligt i 3 - 4 veckor, så ingen konditionsträning blir det för mig inte, känns synd. Men styrke träning funkar ju, så länge jag inte belastar foten så mkt. Måste även göra lite övningar för foten när den blivit bättre så jag får tillbaka rörligheten o styrkan i den o minskar risken för framtida stukningar. För det är ju så, har man stukat fotleden en gång kan det lätt hänt hända igen...

Nu ska jag se en film till Anatomin/Fysiologin - Vetenskapens värld!

Trackback
RSS 2.0