"De kallade mig Ise" - Madeleine Krell



Har just läst denna bok o jag rekommenderar den varmt!
Man får följa med Erla när hon börjar spela i Nike IF. Tyvärr så går det inte som hon tänkt sig, istället för att räkna alla snygga fintar så börjar hon räkna kalorier och hon kommer in i en ond svart cirkel.

Såna här böcker tycker jag om att läsa. Det är så vanligt att sådant händer i verkligheten, unga flickor (killar oxå) sätter för stor press på sig och det utvecklas till olika formers ätstörningar. I denna bok fick man verkligen följa hennes sätt o tänka, o att det började så lite med som att hon började tänka på vad för mat hon stoppade i sig, o så gick det bara fel.
Jag ger den 4/5!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0