Lite hoppträning i snön

 
 
Tränade dom här två grabbarna i hoppning i fredags.
Nelson hoppade på fint förutom att han oftast vill trampa mellan bommarna när det är ett längdhinder som ligger efter marken. Vet inte riktigt hur jag ska träna bort det.
Med Gimli gick det också jätte bra! Han har verkligen förstått hur man ska göra. Testade höja hindrena lite, från mini till någonstans mellan mini o lätt o sen ett hinder som var maxad lätt. Det hindret som var mitt emellan hoppade han galant. Men det som var maxad lätt vände han bara rumpan åt hela tiden. Försökte ett antal ggr men man kan ju inte tvinga en kanin till att hoppa om den inte vill det. Han verkade tycka att det va lite läskigt med ett 30cm högt hinder o då är det bara att acceptera att han inte riktigt är mogen för det. Däremot så vet jag att när han väl klarar av det sen så kommer självförtoendet att växa o det kommer inte vara några problem. Var samma sak när jag höjde till 24cm höga hinder.
Om allt går som planerat så blir det tävling i slutet på den här månaden. Jag har anmält Gimli för att göra sin debut i lättklassen då men är det så att han fortfarande inte vill hoppa 30cm då avanmäler jag han så kör vi mini på nästa tävling istället. Är han inte redo så är han inte det. Däremot kommer jag ta med han hur som helst bara för att få träna på att vara i en ny miljö.
Ska träna att hoppa med båda kaninerna på en matta innan tävlingen så att dom kanske känner sig lite trygga när vi kommer dit då alla tävlingar nu på vintern är inomhus på en matta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0