Debut på utomhussäsongen o första uppklassningspinnen!

 
Idag var det äntligen dags för vår debut på utomhussäsongen! Perfekt väder, inte för varmt o inte för kallt. Som varje tävling så tänker jag att det får gå som det går, även kaniner kan ha dåliga dagar o det är helt okej. Vi gör det för att det är roligt!
Tävlade i 2 klasser, Rak lätt 1 o 2. Det blev final i båda klasserna o Nelson fick en 2:a o en 4:e placering, så sjukt duktig min stiliga lilla herre. Han fick även sin första uppklassningspinne idag! Totalt 3 ska man ha för att gå vidare till nästa klass som då blir medelsvår. Hade inte räknat med att vi skulle få en pinne idag så det känns lite extra roligt.
Jag fick även chansen att tävla med en i klubbens 3 kaniner som är svårklassade. Super roligt att testa föra kaniner som hoppar så högt o har sjukt högt tempo genom hela banan. Kan säga att där o då insåg jag verkligen att det är dags att ta tag i konditiondträningen igen. Även Nelson var helt slut efter sin fina prestation så vi ska börja köra backintervaller tillsammans så vi orkar springa på tävlingsbanorna haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0