Lillsyrrans studentfirande

 
 
 
 
 
 
10 Juni, två av mina syskon tog studenten o en gick ut 7an. Alla tre på olika platser, så vi i familjen fick dela upp oss o jag hamnade på lillsyrrans student i grannstaden. Ganska självklart då jag bor närmast o så kändes det roligt att få flashbacks från min egen student då hon hade den i samma kyrka som jag hade min.
Det spöregnade när vi vaknade på morgonen. Jag lockade syrrans hår o när hon sedan gick till skolan för att ta studentfoton åkte jag till coop för att fixa paraplyn. Tur nog så slutade det regna just när dom sprang ut från kyrkan o dom kunde åka på studentflaket utan att bli dygnsura.
När syrran o hennes klass hade varit på scenen på torget åkte vi vidare till moster o kusinerna. Där blev vi bjudna på välkomstdrink, snittar, grillat o fika, super gott o mysigt!
På kvällen for syrran ut på festligheter o jag som är e riktig pensionär somnade med lillkatten som en klubbad säl. Tänka sig att det redan är 6år sedan jag själv tog studenten, jäklar vad tiden går fort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0