Julkänslan är som bortblåst

 
Tredje dagen den här veckan som jag sitter på bibblan i stan o pluggar. Pluggar mycket mer effektivt här än hemma men idag är det otroligt segt att komma igång. Självdisciplin är ett måste när man pluggar på distans. Har blivit mycket bättre på det men vissa dagar är det svårare. Idag är det fredag, man är trött o längtar efter helg, då är det tungt att skriva rapport. Har sjuuukt mycket plugg just nu. Under min praktik hade vi en kurs samtidigt som jag då missade o måste ta igen nu. Tur att föreläsningarna är inspelade. Så just nu skriver jag en rapport för praktiken samtidigt som jag förbereder inför seminarium och hemtenta i den andra kursen. Kan säga att det blir inte mycket julledigt för min del.
Julkänslan som var så stark i slutet på november/början på december har försvunnit nästan helt för mig. Vi firade lilla julafton för 2 veckor sedan o det kändes verkligen som riktiga julafton då vi hade tomte o allt, så julkänslan försvann som efter det o det känns som att det är Januari nu. Känns väldigt konstigt att man ska fira jul igen nästa vecka. Förhoppningsvis får man tillbaka lite julstämning iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0