En 4e placering för min älskade lillskit!

För just över en vecka sedan var det dags för Nelsons andra hopptävling. Det blev ett långt uppehåll mellan December och April, men nu har jag ju körkortet i handen o då är det mycket enklare att ta sig iväg på tävlingar.
Jag hade inte så jätte stora förväntningar på att det skulle gå super bra på tävlingen. Nelson har blivit könsmogen o på våren får kaninerna oftast vårkänslor så han vill bara springa runt mina ben hela tiden. När vi tränat hemma på gården har han knappt velat springa framåt. Han har hoppat ett hinder o sen börjat snurra runt för att försöka springa efter mig hela tiden. Fick sen lite tips från en i klubben på hur jag kunde göra o det funkade faktiskt mycket bättre då. När vi åkte iväg på tävlingen så tänkte jag att det får gå som det går o jag tog det mer som en träning igen för oss båda.
Tävlingen var inomhus även den här gången o sist var Nelson väääldigt förtjust i lukten av andra kaniner på mattan. Konstigt nog var han inte alls lika intresserad av det som förra gången, blev lite förvånad med tanke på att det säkert fanns nån brunstig hona där.
Vi tävlade i Lätt Rak Ny klassen och han gick vidare till final och fick en 4e placering!! Det gick över förväntan o han är så duktig! Han har nog aldrig hoppat så bra som han gjorde på den här tävlingen o nu fick jag se att han faktiskt kan hoppa högre hinder än vad han vill hoppa hemma.
Nu siktar vi in oss på utesäsongen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0