Det senaste tillskottet i familjen, lilla Gimli!

 
Imorgon är det redan 2 veckor sedan den här lilla pälsbollen flyttade hem till oss. En liten Gimli! 
Sambon såg annonsen om han o hans kullsyskon o när jag såg han smälte jag, jag var bara tvungen att köpa han!
O vad han har växt på den korta tiden, tänkte på det när jag myste med kaninerna imorse när dem fick frukost.
Tingade han när han var 4 veckor o trodde faktiskt inte att han skulle få så mycket päls som han har haha. Nästa så att man borde sätta upp "luggen" i en snodd så att han ser något.
Han är av rasen Teddylöwen, en blandning mellan Teddydvärgvädur och Lejonhuvad kanin. Teddy är en väldigt lugn ras, men med lite lejonhuvad i sig så är han förhoppningsvis lite spralligare. En perfekt kanin för pojkarna att pyssla om. Han behöver ju mer pälsvård än en korthårig kanin, så det är tur att pojkarna vill hjälpa till att sköta hans päls.
Han är ju inte en avlad hoppkanin som Nelson är, men tanken är att jag ska börja hoppa med han. Det kommer kanske vara en större utmaning att lära han det än vad det var för Nelson, men det känns faktiskt spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0