Gimli bland höstlöven

 
Lillplutten växer så att det knakar!
När han kom hem till oss var han så liten så jag tänkte att han inte kommer att bli så stor när han växt färdigt. Men nu är han bara just över 3 månader och har vuxit hur mycket som helst sen vi fick hem honom.
Sen det där med att ha en långhårig kanin... Jätte roligt att testa ha en ny ras som man aldrig har haft, men en långhårig kanin som skuttar runt bland de blöta löven var inte jätte roligt efteråt haha. Därför hoppas jag faktiskt att snön som föll igår nu är här för att stanna. Än så länge är den kvar. Mycket lättare för mig att borsta bort snö från Gimlis päls istället för en massa löv.
Testade faktiskt att hoppa med Gimli igår för första gången. Gick super bra, över förväntan! Nu är han ju inte avlad för hoppning, men jag anser att kaninerna mår bättre av att få hoppa då både kondition, muskler och psyket stärks på dem, så varför inte. Sen tycker jag att det är lite extra kul att utmana mig själv att försöka lära en kanin hoppa utan att den är avlad för det. Jag har lärt mig en hel del sedan jag har börjat tävla med Nelson, så det blir roligt att se hur långt Gimli kan komma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0