Nelsons första hopptävling

 
Några dagar innan jul var det äntligen dags för Nelsons första hopptävling. Vi åkte till grannstaden kvällen innan o invaderade syrrans mysiga lilla lägenhet.
Syrran följde med på tävlingen dagen efter som sällskap, hjälpreda o hejarklack. Jag tog denna tävling mer som en träning för både mig o Nelson. Allting var nytt för oss båda, speciellt för Nelson med massa människor, lukter från andra kaniner, ljud o att skutta på en matta inomhus. Meeen shit så duktig han var! Visst var det en kamp att få han att gå framåt i banan i första klassen vi tävla i (krok). Han sniffade sig igenom hela den banan haha. Men när det var dags att hoppa den andra klassen (rak) så släppte det en aning och det gick mycket bättre! Det gick så bra så att han vann den klassen!
Oj oj så stolt jag är över han. Tänk att på mindre än ett dygn hade han åkt buss för första gången o besökt nya platser o ändå tog han allting så bra. Jag hade förväntat mig en vettskrämd kanin som inte ville göra något, men jäklar så nyfiken han är. Bra psyke på den kaninen må jag säga.
Jag lär mig så mycket av att se hur erfarna förare gör med sina kaniner, så nu ska jag o Nelson träna o mysa fram tills nästa tävling.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0