En händelserik vecka

 
Andra skolveckan är avklarad. Har inte blivit så mycket plugg som det borde ha blivit, anledningen är både roliga o tråkiga saker.
 
Jobbade på Tisdag, var super roligt att komma ut bland barnen igen. Har inte kunnat jobba på en månad då jag inte haft någon bil, fast jag har heller inte klagat på att jag fått lite sommarlov. Den här gången var jag på ett helt nytt ställe vilket alltid är lika spännande. Det som är bra med att åka runt o jobba på olika förskolor är att man ser var man kan tänkas jobba i framtiden. När jag sedan kom hem från jobbet hade karln lagat middag, musselsoppa. Hur gott som helst, speciellt med ett glas vin till. Vilken lyx!
 
Onsdag var däremot en mindre rolig dag. På morgonen upptäckte jag att lilla Viljo hade fastnat i höhäcken i buren o skadat sitt vänstra bakben så det var bara att ringa till djursjukhuset direkt de öppnade. Kl 13 fick vi tid att komma. Samtidigt som jag skulle ha ett obligatoriskt seminarium på internet. Jaa hela förmiddagen gick åt till att oroa sig för Viljo o fundera på hur jag skulle lösa det med att redovisa samtidigt som jag skulle vara hos veterinären....
Hos veterinären gick det ändå bra. Viljo var jätte nyfiken o charmade in sig totalt hos de som jobbade där. Det blev röntgen för han o han fixade det galant utan lugnande! Att ge lugnande till en kanin är alltid en risk så jag är så glad att han inte behövde det. Dem hade aldrig varit med om att få så fina röntgenbilder på en kanin utan lugnande förut o ville använda dessa bilder till hemsidan. Ingen fraktur syntes, troligtvis en rejäl stukning. Smärtstillande i 5-7 dagar o stillasittande i transportbur.
 
Torsdag var däremot en bättre dag igen. Viljo såg pigg ut o hans mage funkade, den kan nämligen bli trög av medicinerna. Men då jag såg att han mådde okej kunde jag åka iväg med min fina vän o hennes ena dotter till Ikea. Såå himla mysigt! Blev en del shopping bl.a. en ny tvbänk, kuddar till soffan, muggar, glas o.s.v. En super lyckad dag!
 
Planerna för helgen var att jag skulle åka upp till mor & far med alla pälsbollar. Men då lilla Viljo är skadad blev det en lugn välbehövlig hemma helg för mig då jag vill vara nära djursjukhuset ifall det skulle vara något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0