För vems skull uppdaterar du sociala medier?

 
En sak som jag reagerat på i sociala medier, främst då det gäller de yngre personerna, är att de skriver "förlåt min uppdatering har inte varit bra, lovar att jag ska bättra mig". Då tänker jag, men för vems skull uppdaterar du?
Jag var precis likadan tidigare, eller jag bad aldrig om ursäkt för det men jag kände en stress över att jag inte hade uppdaterat t.ex. min blogg eller min instagram, vilket är hemskt! Varje gång jag ser någon skriva sådär så vill jag bara skriva "Be inte om ursäkt, uppdatera när DU känner för det". Jag känner inte alls någon stress över det längre. Jag uppdaterar när jag vill och har lust och när jag gör det så gör jag det för att JAG tycker att det är roligt, inte för någon annans skull. Sen är det bara en bonus om någon annan också tycker att det är roligt.
Varför jag tar upp det här är för att jag vet hur det är att leva med stress, har blivit mycket bättre på att kontrollera det men vissa perioder är värre än andra. Stress påverkar kroppen mer än vad man tror och om människor börjar stressa över en sådan sak redan i unga år, hur kommer det då bli när dom blir äldre? Herregud vilken prestationsångest dom kommer att ha... Nä usch det är alldeles för mycket stress i dagens samhälle så man blir nästan mörkrädd. Som sagt, även jag stressar alldeles för mycket ibland och när det är som värst få min hjärna blackout vilket är skrämmande. Det måste vara kroppens signal för att visa att den inte mår bra av det. För mig har det blivit bättre då jag lärt mig att tagga ner, jag har några småknep som jag använder mig av när jag är stressad. T.ex. har jag verkligen försökt få mer yoga in i mitt liv och det hjälper, jag lovar!
Känner du dig stressad över att uppdatera sociala medier, ta en funderare på för vems skull du gör det, det är inte värt den stressen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0