En tur upp till norr

 
 
Helgen gick lika fort som alltid.
For upp till mor & far på fredagen för att hämta hö till kaninerna, o för att umgås med familjen såklart. 60mil tur o retur för att kaninerna ska få mat, ja nog är dom då bortskämda haha. Inte har jag stor bil, men det ryms mer i den än vad man tror. 8 säckar hö fick plats så förhoppningsvis räcker det fram till April iaf, beroende på hur kall resterande av Februari o Mars blir.
Jag har inte skrivit det här, men nu har jag inga kaniner kvar hos mamma och pappa längre. Franzie, som var min sista kanin där, somnade in den 1 Februari. Finns hur mycket hö som helst kvar som nu inte kommer till användning så därför åker jag hellre dit och hämtar än att köpa någonstans här i närheten. Har ju möjlighet att då umgås med familjen samtidigt.
Känns jätte konstigt att inte ha några djur kvar där. Ända sedan 2003 har jag i princip varje dag när jag varit hemma gått ut o gett mat till kaninerna morgon och kväll, o pysslat om dom under dagen. Helt plötsligt finns det inga kaniner att gå ut till. På automatik kom tanken flera gånger nu ihelg att kaninerna ska ha mat. Tar nog ett tag att vänja sig. Så nu till våren/sommaren ska det rensas bland alla burar. De burar som är i dåligt skick ska till soptippen och de som fortfarande är fina kommer jag spara och fixa till lite så att Gimli o Nelson kan bo i dom när dom följer med mig norrut.
Helgen var annars väldigt lugn o mysig, mellomys och go mat. Tanken var att åka skidor på lördagen, men såklart skulle det bli -20 ute så vi var inte jätte taggade på det. Det får bli nästa gång!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0