Spontanresa upp till Lappland

 
I fredags blev det en spontanresa för mig. Jag som inte riktigt är den där spontana personen tycker att det är lite jobbigt. Men då man pluggar, jobbar o har familj o djur är det svårt att fara iväg någonstans o då måste man passa på när tillfället ges. Ungefär kl 11.30 bestämde jag att mig för att ta bussen kl 14.50 upp till Lappland. Pluggade klart o sen var det bara att snabbt som attan göra iordning sig, packa o hinna äta innan det var dags att åka.
Kvalitetstid med morföräldrarna är verkligen guldvärt. Vardagens stress existerar inte när man är hos dem o man bara njuter av nuet. Blev mycket prat, Let´s Dance, fika, go mat o så hjälpte jag dem med städning. Önskar man bodde närmare så att man kunde vara där oftare. Älskade mormor o morfar!
Resan resulterade även i att jag blev bilägare, lilla "pärlan". Körde hem "pärlan" igår eftermiddag o jag hoppas vi kommer bli bra partners haha. Perfekt storlek på bil för mig! Den är liten, men det är en kombi så finns mer plats i den än vad man tror. Barnen kommer också få bra med plats där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0