Nu är Mira hemma igen!

 
Nu har Mira äntligen fått komma hem!
Åhh så mysigt. Hon är så kelsjuk nu när hon har fått vara bland främmande människor hela dagen.
Det visade sig att hon har inflammation i urinblåsan. Hon kissar blod o har kristaller (början till urinsten). Så jag har nu hämtat ut smärtstillande till henne som hon ska få i 5 dagar. Köpte även nå kapslar till henne som är bra för att förhindra urinsten och även speciellt foder som hon måste äta i fortsättningen. Varför hon blev sjuk är pga stress. Troligtvis för att jag har flyttat o det blev alldeles för stressigt för henne. Katter kan visst få utinvägsinfektion av stress, nått nytt jag lärde mig.
 
Nu håller jag tummarna för att det nya fodret o smärtstillande ska hjälpa henne så hon blir helt frisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0