Husfolk? Eller finns det en naturlig förklaring?

Jag har varit med om en till grej idag. Min lägenhet är väldigt gammal, hela huset är gammalt o det är många äldre som har dött här. Så lite då o då har jag iaf varit med om konstiga saker som jag inte riktigt har någon förklaring till. Så imorse hände det igen...
Jag hade lagt mig. Halv sov men var fortfarande vaken. Jag hade dörren öppen lite till köket o hallen för att katterna inte skulle känna sig ensamma. Jag låg med ryggen mot dörren när jag börjde höra massa människor som gick i hallen o köket. Fort gick dom, precis som om dom bara passerade o många var dom. Jag försökte vända mig om för att kolla vad det var som pågick där men jag kunde inte röra mig! Kroppen var tung som en sten. Mira låg bredvid o jag försökte prata med henne men fick inte ut ett ljud. Tänkte även ringa nån eftersom att jag blev så rädd men kunde inte eftersom mobilen låg på golvet brevid sängen o jag kunde inte förflytta mig någonstans.
Det var då första gången jag blev så rädd i den här lägenheten.
Ingen aning vad detta kan ha varit, men nånting var det o jag har ingen förklaring till vad det var...

Men jag tror på såkallade husfolk, gör du?
Trackback
RSS 2.0