Pengar, pengar, pengar...

Ja då var det en ny vecka, igen...
Tiden går nästan för snabbt!


Nu e d iaf måndag morgon o d blir snart att gå ti skolan. Börjar först 9.50, sen har vi lunch o sen engelska först 12.45. Kanske hinner hem en sväng där, dagen brukar kännas lättare då:) Sen blire väl en sväng ti Coop oxå efter vi har slutat. Ska handla lite frukt m.m. Funderar faktiskt på att göra fläskpannkaka till middag idag, mums!
En sak som jag verkligen hatar är att maten ska vara så förbannat dyr!!! När man är en inackorderad, fattig student har man typ aldrig råd med BRA mat. På 1050kr ska jag klara mig en månad med mat o annat som behövs. Men såklart så gör man aldrig d. Så d blir ju att föräldrarna får punga ut en hel del. För mig blire oxå lätt att jag snålar på maten för jag vill ha pengarna till annat ist, o d e ju int heller så hälsosamt. Men vad ska man göra?
Blir alltid att prioritera vad som är viktigast. Alltid bra o lära sig men jag tycker ändå att man borde få lite mer i studiebidrag. 1550kr skulle vara mkt bättre!
Trackback
RSS 2.0